Kig efter flaget når du køber frugt og grønt

Årets Køb Dansk Kampagne er på vej med micro-site og videoer om dansk frugt og grønt

Som tidligere beskrevet er køb dansk Kampagnen 2017 en hyldest til alt, som gror i Danmark; mennesker, planter, frugt og grønt. Kampagnen skal med følelser vække stolthed ved at bo og gro i et velfungerede og miljøbevist land og samtidig gøre danskerne opmærksomme på den høje fødevaresikkerhed og det lave pesticidindhold i dansk frugt og grønt.

 

Film og Facebook
Nu er den første ud af 4 film med fortællingen om hvorfor man skal købe dansk frugt og grønt klar og lanceres i løbet af juli måned. Filmen efterfølges af 3 portrætfilm, hvor gartnerne selv fortæller de gode historier om hvorfor dansk frugt og grønt er noget helt særligt. Alle fire film lanceres på Facebook, hvor de via betalt annoncering målrettes kvinder 40+, som er den primære målgruppe for kampagnen. Den første film kan ses på Youtube her 

Udover de fire film annonceres der i løbet af året 6-8 særlige Facebook posts med fakta om dansk frugt og grønt som det sunde og sikre valg samt budskaber som kort vej fra jord til bord, friskhed, god smag og sikkerhed for hele familien. Både film og posts leder forbrugerne ind på det nye micro-site www.osdergror.dk , hvor forbrugerne via små artikler kan læse mere.

 

Annoncering og presse
Medio juli indrykkes en ”advertorial” med overskriften ”Smagen af Dansmark” (betalt annonce-artikel) i Femina. Den printede advertorial følges op af flere digitale advertorials på femina.dk og udeoghjemme.dk, som har henholdsvis 474.000 og 284.000 læsere online. I løbet af juli og de efterfølgende måneder udsendes i alt 3 pressemeddelelser, hvor den første er vinklet med fokus på grill og danske grøntsager.

Kampagnebudgettet 2017: 700.000 kr.

Hvem bidrager i 2017

Gasa Nord Grønt

Gasa Odense Frugt og grønt

Alfred Petersen og Søn

Rosborg Krydderurter A/S

 

Har du kommentarer eller spørgsmål til kampagnen er du velkommen til at kontakte Pernille Bech, tlf. 3339 4544 pbj@danskgartneri.dk

 

Frugt og grønt
Markedsføring
Køb Dansk kampagne