Sæson kampagnen ”En mere om dagen” er kommet godt fra start

I den kommende tid vil børnefamilier møde de kendte komikere Nikolaj Stokholm og Brian Lykke i en række korte og humoristiske film på blandt andet Facebook.

Filmene er en del af kampagnen ”en mere om dagen”, hvor Sæson med nemme og simple tips gør det lettere for danskerne at spise bare én frugt eller grøntsag mere om dagen.

På Facebook hver dag
Facebook er danskernes og i særdeleshed kvinders foretrukne sociale medie, som benyttes flittigt hver dag. Facebook er fyldt med masser af mad og opskrifter, som for en stor del ligner hinanden. Udfordringen har derfor været at skabe et kreativt univers, som kan trænge igennem til målgruppen og hvis det skal lykkes skal vi i langt større grad underholder i stedet for at belære med en løftet pegefinger.

En mere om dagen
Børnefamilier ved det er vigtigt at spise frugt og grønt, men de har et beskeden engagement i frugt og grønt og bruger ikke særlig meget tid på madlavning. Men da 80% af børnefamilierne spiser mindre end 300 g frugt og grønt om dagen, er der stort potentiale i at øge forbruget hos den gruppe. Dog er 600 g frugt og grønt om dagen uoverskueligt for de fleste (kun knap 10 af danskerne når ifølge vores seneste undersøgelse op på 600 gram frugt og grønt om dagen) og derfor er kampagnens hovedbudskab at bare én frugt eller grøntsag om dagen er en succes.

Server frugt og grønt med et smil
Frugt og grønt bliver ofte italesat med en løftet pegefinger og en alvorlig mine. Men hvem har lyst til at spiser frugt og grønt, bare fordi det er sundt og nogen siger man skal? I den kommende tid vil humoristiske film og posts på Facebook servere budskabet om at spise én mere om dagen med et smil på læben og minder familierne om at frugt og grønt er vigtigt, men at det ikke behøver at være så svært.

Følg kampagnen på Facebook  
Se de første af 26 forskellige film og følg med i kampagnen på Sæsons Facebook side eller YouTubekanal

 

 

Fødevarer
Markedsføring
Sæson kampagne
Frugt og grønt