Vellykket seminar om børnefamiliernes frugt- og grøntvaner

Tirsdag d. 30. april præsenterede analysebureauet Gfk den årlige Sæson adfærdsundersøgelse

Gfks adfærdsundersøgelse blandt børnefamilier bliver foretaget årligt, for at evaluere og skabe indsigter til Sæson kampagnens aktiviteter. De seneste to år er undersøgelsen blevet præsenteret for en bredere gruppe af vores samarbejdspartnere og interessenter for at skabe et større fokus på frugt og grønt. Arrangementet er samtidig en glimrende mulighed for at netværke, da deltagerlisten bl.a. rummer fødevareproducenter, salgsorganisationer, foodservicekæder og detailkæder. Gfks præsentation gav spændende indsigter i købsadfærden inden for frugt og grønt. Bl.a. berettede man om en stor stigning i værdien (DKK) husstandene bruger på økologiske fødevarer, en stigning i indkøb af grønne convenienceprodukter og en høj loyalitet blandt forbrugere der vælger at købe måltidskasser.

For mere info om undersøgelsen kontakt Katri Justesen på kfju@danskgartneri.dk

Frugt og grønt
Markedsføring
Sæson kampagne
Fødevarer