Nye ansigter i Dansk Gartneri

I maj og juni bliver sekretariatet i Dansk Gartneri udvidet med tre nye medarbejdere, som skal være med til at synliggøre det danske gartnerierhverv og fremme den grønne omstilling.

Mette Buch Krarup har de seneste 2½ år været ansat i Dansk Gartneri som projektleder for kampagnerne Sæson og Køb dansk, og efter en pause er hun fra den 1. maj nu vendt tilbage. 37-årige Mette har en ernæringsfaglig baggrund fra Københavns Universitet. I første omgang skal Mette videreføre frugt- og grøntbranchens generiske markedsføringskampagne, Sæson, hvis overordnede mål er at inspirere til brug af mere frisk frugt og grønt i sæson. Hun har desuden fokus på meningsfyldte projekter og samarbejder, der støtter op om den grønne omstilling og bidrager til at sætte fokus på dansk frugt og grønt som højkvalitetsprodukter.

Kasper Bøjgaard, som er uddannet journalist fra DMJX i 2020, starter senest den 1. juni som presseansvarlig i Dansk Gartneri. Her skal han være en del af en styrket kommunikation af frugt og grønt i Sæson- og Køb dansk-kampagnerne og være med til at få det grønne gartnerierhverv ud over rampen. 29-årige Kasper har tidligere været ansat på Døvefilm, hvor han har lavet tv-produktioner til blandt andet DR. Kasper kommer direkte fra en stilling som nyhedsjournalist hos Dansk Folkeparti i Folketinget, hvor han har haft kontakt med landsdækkende og lokale medier. Nu glæder han sig til at fremme det grønne danske gartnerierhverv.

Birgitte Trolle er fra den 1. maj startet som projektleder og PA for den administrerende direktør. Hun skal blandt andet være med til at få synliggjort gartnerierhvervet over for eksterne interessenter i forhold til det grønne erhvervs rammevilkår, medvirke til fondsrelaterede projekter samt varetage ledelsesbetjening. Denne type opgaver har 60-årige Birgitte i rigt mål erfaring med som mangeårig direktionssekretær for skiftende ledelser i Berlingske Media, og hun kommer senest fra en stilling i Folketinget.