Af Mette Buch Krarup / Projektleder
Støt en grøn sag
I forbindelse med kampagnen ”Køb dansk” er der blevet udviklet et nyt kampagneelement under overskriften ”Støt en grøn sag”. Her er klimavinklen taget med i den forbrugerrettede kommunikation.
”Støt en grøn sag”-kampagnen blev lanceret den 1. juni 2020 og kører hen over sommeren. Aktiviteterne forgår primært på de sociale medier og i mindre grad som en del af kampagnens PR-indsats.
Hovedbudskaberne i ”Støt en grøn sag”-kampagnen er:
- Spis mere grønt og mindre kød
- Vælg frugt og grønt, som er i sæson
- Køb frugt og grønt fra Danmark, da det indeholder færre pesticider, eller vælg dansk økologi
- Undgå madspild
Der er udviklet en ny ”Støt en grøn sag”-kampagnefilm, som er lagt på Dansk Gartneris Facebook-side og Instagram-profil.
Det er muligt at støtte op om kampagnen ved at engagere sig i kampagnen på de sociale medier (dele, like eller kommentere på opslag) og/eller ved at sætte et badge på sit Facebook-profilbillede.