sæson kampagnen billede

Sæson

Siden 2007 har Dansk Gartneri stået bag kampagnen Sæson, hvis formål er at øge forbruget af frisk frugt og grønt i Danmark.

Omdrejningspunktet for kampagnen er hjemmesiden sæson.dk, som er et stort opskriftsunivers og en kilde til viden om frugt og grønt.

Kampagnen er bygget op omkring budskabet ”Én mere om dagen”. Indtag af ét stykke frugt eller grønt mere om dagen betragtes som en succes og et skridt på vejen mod den officielle anbefaling om 600 gram frugt og grønt dagligt. Via tips, tricks, opskrifter og kampagnefilm forsøger kampagnen at inspirere til brug af mere sæsonaktuel frisk frugt og grønt i madlavningen.

Kampagnen er primært digital. Via sponsorerede opslag på de sociale medier kommunikeres handlingsorienterede budskaber til forbrugerne. Sæson har derudover et ugentligt nyhedsbrev, der består af en madplan.

Kampagnens budskaber kommer bredt ud. Sæson har 100.000 unikke besøgende på hjemmesiden pr. måned, 12.000.000 visninger af indhold på SoMe pr. år og godt 83.000 abonnenter på nyhedsbrevet.

Dansk Gartneri har de seneste år fulgt udviklingen i forbruget af frugt og grønt i dagligvarehandlen med data fra analysevirksomheden GfK. Heraf kan man se, at forbruget siden 2018 har været stødt stigende – både når forbruget måles i mængde (kg) og i værdi (kr.)1.

Du kan følge Sæson-kampagnen her:

Kontakt Kasper Bøjgaard fra Dansk Gartneri, kboe@danskgartneri.dk, hvis du vil vide mere.

GfK for Dansk Gartneri 2021, Frugt- og grøntforbrug

Sæson kampagne
Projekter
Frugt og grønt
Markedsføring
Miljø
Klima
Frilandsgartnerier
Væksthusgrøntsagssektoren